Zakładasz firmę? Nie oszczędzaj na mediach

W przypadku świeżo założonej firmy jej wizytówka internetowa to w zasadzie najważniejsza rzecz, o jaką powinien zadbać każdy przedsiębiorca. Dzisiaj strona internetowa to zdecydowanie coś więcej, niż tylko pozostawienie po sobie śladu w sieci – to realna możliwość pozyskania nowych, przyszłościowych klientów, którzy dzisiaj właśnie w ten sposób poszukują kontrahentów czy podwykonawców lub hurtowni. To również możliwość oferowania swoich produktów i usług klientom, którzy nie są w stanie dotrzeć do nas osobiście.

Co będzie nam potrzebne na start?

Najważniejsze jest wykreowanie odpowiedniej strony internetowej. Musimy więc znaleźć kogoś, kto nam ją napisze dołoży wszelkich starań, aby strona funkcjonowała, jak należy. Ważna jest przede wszystkim funkcjonalność, przejrzystość, ale również strona graficzna. Im ciekawsza grafika, tym większe szanse na zainteresowanie klientów produktami. To jednak nie wszystko – potrzebny będzie jeszcze hosting.

Po co nam hosting i ile może nas kosztować?

Strona internetowa, jaką będziemy posiadać, musi mieć miejsce, w którym będzie gromadziła wszystkie materiały oraz dane – w tym miejscu potrzebny będzie właśnie hosting, czyli udostępnione miejsce na serwerze oraz możliwość przeglądania zasobów za pomocą szybkiego łącza. Ceny wahają się zwykle od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych, jednak rozsądna kwota nie powinna przekroczyć 500 złotych rocznie. Trzeba również bardzo uważać na darmowe hostingi, które najczęściej w ogóle nie zdają egzaminu.